Senest opdateret den 05-01-2024
1. GENERELT
1.1. I denne persondatapolitik (”Politik”) finder du informationer om, hvordan L’easy A/S (”L’easy”) behandler personoplysninger, som du giver til, og/eller som vi indsamler om dig. I Politikken kan du bl.a. finde information om, hvordan og hvornår vi indsamler, behandler, videregiver og opbevarer personoplysninger. Du bør altid læse Politikken inden du ansøger om en finansieringsmulighed hos L’easy. På www.leasy.dk kan du til enhver tid tilgå den gældende version af Politikken.
1.2. Den generelle ramme for vores behandling af dine personlige oplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (”GDPR”). Dette omfatter også den danske lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (”Databeskyttelsesloven”).
2. DATAANSVARLIG
2.1. L’easy (3C RETAIL A/S) er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger. Kontaktoplysningerne på L’easy er:
L’easy A/S (3C RETAIL A/S)
Østre Stationsvej 1-5
5000 Odense C
CVR.nr.: 21478008
Tlf.nr.: 88888888
Mailadresse: leasy@leasy.dk
2.2. Databeskyttelsesrådgiveren/Data Protection Officer (”DPO”) er ansvarlig for at
påse, at L’easy overholder reglerne i GDPR. Du kan kontakte DPO via mailadressen DPO@3cretail.dk. Du kan også kontakte DPO via kontaktformularen på vores hjemmeside. Du finder kontaktformularen via dette link https://www.leasy.dk/vaerd-at-vide/kontakt/. I emnefeltet skal du vælge DPO.
2.3. Alle spørgsmål vedrørende Politikken, behandlingen af personoplysninger, dine
rettigheder og mistanke om manglende overholdelse af databeskyttelsesretten skal
fremsendes til vores kundesupport via mail leasy@leasy.dk.
3. FORMÅLET MED BEHANDLINGEN AF DINE PERSONOPLYSNINGER
3.1. Afhængigt af, om du er kunde, ansøger om en finansieringsmulighed, eller du bruger vores hjemmeside, er vi forpligtede til at behandle dine personoplysninger på en sådanne måde, at vi kan tilbyde produkter, som du efterspørger, og at vi er i stand til at efterleve de aftale- og lovgivningsmæssige forpligtelser, som L’easy som en finansieringsvirksomhed er underlagt. Dette gælder altså ved håndtering og administration af din(e) kontrakt(er), ved din brug af vores hjemmeside, ved henvendelse til vores kunde support og/eller ved ansøgning om et finansielt produkt. Ovenstående gælder ligeledes, når vi markedsfører os over for dig Derudover analyserer vi på statistisk basis de persondata, vi har registreret. Det gør vi for at kunne udvikle, tilpasse og optimere vores risikostyring og vores generelle services.
4. PERSONOPLYSNINGER VI BEHANDLER OM DIG
4.1. Følgende personoplysninger indsamles direkte fra dig:
4.1.1. Når du ansøger om et finansieringsprodukt vil vi afhængigt af produktet indsamle
følgende personoplysninger om dig: Dine identitets- og kontaktoplysninger herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og dokumentation af legitimation, oplysninger om dine køb, herunder bl.a. bestilte eller købte varer, leveringer, og betalinger, oplysninger om beskæftigelsesforhold, bopæl, civilstand samt kontonummer, oplysninger om reklamationer og support, dine eventuelle samtykkker eller indsigelser, oplysninger om dine interesser, som du enten selv har givet os, eller som vi kan aflæse af dine handlinger, fx dine køb og dine besøg på vores hjemmesider, oplysninger om vores eventuelle markedsføringstiltag og dine eventuelle svar eller reaktioner herpå, oplysninger om aflevering og åbning mv. af elektronisk markedsføring, herunder om der er klikket på links i meddelelserne, evt. indsamlet ved brug af tracking- mekanismer, der er indbygget i meddelelserne, oplysninger om kreditvurderinger og betalingsordninger, kreditværdigheds vurderingsoplysninger til brug for lovpligtig vurdering af kreditværdighed ved indgåelse af betalingsaftaler eller lignende, oplysninger om restancer, inkassosager, domme og indberetninger til kreditoplysningsbureauer, oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig, registrerings- og kontonummer for betalingskonto
til Betalingsservice, formålet med lånet, hvorvidt du ønsker nyhedsbreve mv. tilsendt på e-mail og SMS, og hvorvidt du har tegnet en forsikring til dit lån eller for værditab. I visse tilfælde indsamler vi tillige kopi af pas, kørekort, sygesikringsbevis og opholdstilladelse.
4.1.2. Når du besøger vores hjemmesider og ansøger om et finansieringsprodukt indsamler vi din IP-adresse.
4.1.3. Vi indsamler ikke oplysninger om dig, der falder inden for kategorien af særlige
personoplysninger (race, eller etnisk baggrund, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, helbredsoplysninger m.v.).
Sender du sådanne oplysninger til os, vil vi slette oplysningerne hurtigst muligt.
4.2. Følgende personoplysninger indsamler vi fra en tredjepart:
4.2.1. I forbindelse med låneansøgningsprocessen vil vi indhente personoplysninger om
dig fra CPR-registret, kreditoplysningsbureauer og fra skatteforvaltningen.
4.2.2. Vi indsamler løbende, under hele dit kundeforhold, oplysninger hos CPR-registret
med henblik på at verificere dine identitetsoplysninger og din adresse.
4.2.3. De oplysninger vi indsamler om dig hos kreditoplysningsbureauer og hos Skatteforvaltningen indsamler vi med henblik på at verificere dine økonomiske oplysninger, på at vurdere vores kreditrisiko og på at vurdere din evne til at kunne tilbagebetale det lån, du søger om.
5. COOKIES
5.1. På vores hjemmeside gøres der brug af ”cookies” til at styre login samt til at indsamle webstatistik. En cookie er en lille tekstfil, der sendes fra vores server til din browser, og lagres på din computers harddisk eller dit mobile device. Cookies er ensbetydende med, at du mere effektivt og nemmere kan bruge hjemmesiden. Vi behandler ikke information om brugeradfærd, som indsamles via cookies på en måde, der kan forbinde brugeradfærden med bestemte personer. Du kan indstille din browser til at informere dig, når du modtager en cookie således, at du altid har mulighed for at tage stilling til, om du vil acceptere den. Du kan også vælge helt at slå funktionen fra. Hvis du gør det, så vil hjemmesiden dog ikke fungere optimalt.
Cookies indeholder ikke Personoplysninger såsom oplysninger om din e-mailadresse, dit bruger-id eller andre personlige oplysninger udover, hvad der fremgår af nærværende Politik. Du kan læse nærmere i vores cookiepolitik.
6. SÅDAN BEHANDLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER
6.1. Vi behandler dine personoplysninger til flere formål afhængig af, om du er kunde, ansøger om et lån, eller om du er bruger af vores hjemmeside. I det følgende finder du en nærmere beskrivelse af, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
6.2. Hvis du er kunde hos os, anvender vi dine personoplysninger til:
• at administrere dit finansieringsprodukt, herunder til udbetalinger, til at foretage opkrævninger og i forbindelse med kommunikation med dig;
• at behandle dine eventuelle spørgsmål eller andre forespørgsler;
• at opfylde de til enhver tid gældende lovgivning i henhold til bl.a. hvidvaskloven, kreditaftaleloven, skattelovgivningen og bogføringslovgivningen;
• at analyse af dit kundeforhold og intern rapportering for løbende risikovurdering;
• at kunne sende dig markedsføringsmateriale, i det omfang det er i overensstemmelse med den til enhver tid gældende markedsføringslov;
• at målrette vores markedsføring over for dig, således vores markedsføring i videst muligt omfang tilpasses dine behov og interesser;
• Hvis der er tale om telefonsamtaler, til at træne og udvikle vores medarbejdere,
samt til at dokumentere indgåede aftaler;
• Test, med henblik på at optimere vores systemer, produkter og tjenester udvikler vi konstant vores applikationer og systemer. Vi gør dette for at optimere sikkerhed og for at tilbyde vores kunder den bedst mulige brugeroplevelse. Som hovedregel bruges syntetiske eller anonymiserede data til sådanne formål, men
i nogle tilfælde bruger vi maskerede personoplysninger til dette formål. Maskerede personlige oplysninger betyder, at vi har udvekslet dine identitetsoplysninger og kontaktoplysninger med fiktive datapunkter, men bibeholdt de andre oplysninger. Dette betyder, at de, der udfører testen, ikke kan se, hvilke personer testdataene omhandler, men det er i princippet muligt for ejeren af databasen at spore dem tilbage. Dette kaldes ofte pseudonymisering; I den sidste fase, inden vi starter vigtige systemændringer, kan det undtagelsesvist være nødvendigt, at vi bruger personlige data til test for at sikre, at løsnningen fungerer korrekt. Sådanne undtagelser er begrænset til det absolutte minimum, og er skriftligt begrundet. Adgangen til at bruge personlige data til testformål er baseret på vores legitime interesse i at sikre, at vores systemer
fungerer korrekt og sikkert for vores brugere. Testdata gemmes i separate områder med meget begrænset adgang.
6.3. Ansøger du om et produkt, anvender vi dine personoplysninger til:
• at registrere og verificere dine identitetsoplysninger;
• at verificere dine økonomiske oplysninger;
• at foretage en kreditrisiko- og en kreditværdighedsvurdering af dig;
• at foretage risikovurderinger jf. den til enhver tid gældende hvidvasklov;
• at foretage risikovurdering med henblik på at beskytte L’easy mod økonomisk
kriminalitet;
• at kunne sende dig tilbud eller afslag om det produkt, du har ansøgt om;
• Hvis der er tale om telefonsamtaler, til at træne og udvikle vores medarbejdere,
samt til at dokumentere indgåede aftaler;
• Hvis du ansøger om et produkt hos os, og samtidig er eksisterende kunde, vil
dine (nye) indsamlede personoplysninger blive anvendt til også at analysere
vores kreditrisiko- og kreditværdighedsvurdering af dig f.s.v.a. dine eksisterende produkter og dit eksisterende kundeforhold.
6.4. Er du alene bruger af vores hjemmeside, anvender vi dine personoplysninger til:
• at kunne stille funktionaliteterne på vores hjemmeside til rådighed for dig;
• at udarbejde statistik om færden på vores hjemmeside; og
• at optimere vores hjemmesides indretning;
Du kan læse mere om, hvordan vi på vores hjemmeside behandler dine personoplysninger, i vores cookiepolitik.
7. HVORFOR HAR VI LOV TIL AT BEHANDLE OPLYSNINGER OM DIG
(BEHANDLINGSGRUNDLAG)
7.1. Når du ansøger om et finansieringsprodukt, køber et produkt hos os, eller indgår en anden form for aftale med os, så vil vi behandle dine personoplysninger til netop det pågældende formål. Vi kan også behandle dine personoplysninger, hvis du fx har en forespørgsel eller lignende, som går forud for din beslutning om at indgå en aftale med os. Det juridiske grundlag for Behandling af dine personoplysninger er GDPR art. 6, stk. 1, litra b, idet behandlingen af dine oplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller for, at vi kan håndtere forespørgsler og lignende forud for din eventuelle indgåelse af en aftale med os.
7.2. Vi har også mulighed for at behandle dine personoplysninger fordi, vi har en legitim interesse i at behandle oplysningerne om dig, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra f, medmindre din ret til at opnå beskyttelse af dine egne almindelige personoplysninger går forud for vores legitime interesse i at behandle dine oplysninger. Når
en behandling af dine oplysninger er baseret på en legitim interesse, kan du til enhver tid henvende dig til vores kundeservice og bede om indsigt i afbalanceringstesten.
7.3. Vi har en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger til brug for markedsføringsformål. Vores legitime interesse består således i at kende til dine præferencer, så vi bedre kan tilpasse vores tilbud til dig og i sidste ende tilbyde dig produkter og tjenesteydelser, der i højere grad opfylder dine behov og ønsker. Vi
overholder naturligvis også markedsføringslovens regler.
7.4. I visse tilfælde er vi også retligt forpligtet til at behandle personoplysninger om dig. Her er det juridiske grundlag for behandlingen af dine personoplysninger GDPR art. 6, stk. 1, litra c. Det kan fx være til brug for dokumentation af transaktionsspor og lignende i medfør af reglerne i bogføringsloven. I henholdt til bogføringsloven er vi blandt andet forpligtet til at gemme regnskabsmateriale i ti år fra afslutningen af det regnskabsår, som regnskabsmaterialet vedrører. Vi er også forpligtet til at behandle dine personoplysninger i henhold til hvidvaskloven, herunder bl.a. oplysninger om dit navn og CPR.nr. Vi er ligeledes forpligtet til at behandle dine personoplysninger herunder dit CPR.nr. i forbindelse med indberetninger til Skatteforvaltningen.
7.5. Er du ikke kunde hos os, men blot bruger af vores hjemmeside, vil vi i et begrænset omfang behandle dine personoplysninger for at kunne administrere oplysninger om din brug af vores hjemmeside. Læs mere i vores cookiepolitik.
7.6. Vi registrerer også IP-adresser, der har besøgt vores hjemmeside. En IP-adresse kan være en personoplysning, og behandlingen af din IP-adresse, vil ske på samme grundlag som beskrevet ovenfor under pkt. 7.2.
8. DATABEHANDLERE
8.1. L’easy anvender databehandlere i forbindelse med administration af vores produkter samt i forbindelse med udførelsen af vores services. De kategorier af databehandlere vi bruger, er bl.a. udbydere af IT-systemer, kreditoplysningsbureauer, reklamebureauer, analysebureauer m.v. Vores databehandlere får alene adgang til
dine data, såfremt det er relevant i forhold til dit produkt, eller den service du efterspørger. Hvis du ikke har frabedt dig markedsføring, kan vi, hvis det er relevant i forhold til markedsføring over for dig, gøre brug af generelle personoplysninger, såsom navn, adresse eller emailadresse til behandling via f.eks. mediebureauer eller i krypteret form til udbydere af Sociale Medier (Custom Audience). Du kan til enhver tid henvende dig til vores kundeservice på leasy@leasy.dk, såfremt du ønsker en komplet liste over databehandlere relevant for dit kundeforhold.
9. DELING AF PERSONOPLYSNINGER
9.1. Såfremt du misligholder en kontrakt med os, vil vi have en legitim interesse i at dele nødvendige oplysninger om dig med en inkassovirksomhed eller en advokat med henblik på inddrivelse af kravet. De oplysninger, der vil blive delt, vil være dine identitetsoplysninger (navn og CPR. nr.) og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og email adresse) samt oplysninger om din transaktionshistorik, modtagne rykkere, opgørelse af kravet, i nogle tilfælde dine personoplysninger, der er lagt til grund for kreditværdighedsvurderingen samt kopi af relevant korrespondance. L’easy, kan hvis du misligholder aftale vælge at videresælge din sag (fordringen), og videregive de personlige oplysninger, som vi har registreret
om dig, til en anden virksomhed. Du vil blive informeret i overensstemmelse med GDPR art. 14, hvis din sag bliver solgt. Det juridiske grundlag for disse delinger er GDPR art. 6, stk. 1, litra f.
9.2. I tillæg til ovenstående så deler vi dine oplysninger i det omfang, vi er forpligtede hertil, fx som følge af krav om indrapportering til offentlige myndigheder som fx Skatteforvaltningen.
9.3. Derudover kan vi dele oplysninger om dig med andre selskaber i samme koncern i et fælles koncernkunderegister. Formålet med et sådant koncernkunderegister er at styre kundeforholdet og koordinere tjenester og rådgivning. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, litra f baseret på vores legitim interesse i en effektiv administration af kundeforholdet. Vi kan også dele personoplysninger til andre virksomheder i samme koncern, hvor dette er nødvendigt for at opfylde koncernbaseret ledelses-, kontrol og/eller rapporteringskrav, der er fastsat ved lov. Modtager vil blive pålagt tavshedspligt. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, c.
9.4. Vi kan også dele oplysninger om dig med det formål at ekskludere dig fra fremtidig Google Ads Annoncering. Du vil blive ekskluderet fra Google Ads Annoncering, hvis du inden for 30 dage har fremsendt en låneansøgning til L’easy, eller hvis du inden for 90 dage har fået afvist en låneansøgning pga. et kredittjek i f.eks. RKI. Oplysningerne om dig, som vil blive anvendt til at ekskludere dig fra fremtidig Google Ads Annoncering, er din emailadresse, navn og telefonnummer. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, litra f baseret på vores legitim interesse i at tilpasse vores markedsføring til den rette målgruppe.
10. DELING AF PERSONOPLYSNINGER MED MODTAGERE UDEN FOR
EU/EØS
10.1. Enkelte af vores serviceleverandører befinder sig uden for EU/EØS. Det kan derfor forekomme, at dine personlige oplysninger bliver behandlet på vegne af L’easy i lande uden for EU/EØS. En sådan behandling forudsætter dog, at:
• det pågældende land eller den internationale virksomhed har et tilstrækkeligt
beskyttelsesniveau som fastslået af Europa-Kommissionen;
• der mellem os og den pågældende behandler af dine personoplysninger er indgået standardbestemmelser om databeskyttelse vedtaget af Europa-Kommissionen;
• den pågældende modtager er certificeret jf. GDPR art. 42; eller
• den pågældende modtager har et sæt godkendte bindende virksomhedsregler
(Binding Corporate Rules).
10.2. Du kan til enhver tid få oplysning om eller eventuelt en kopi af hvilke fornødne garantier, der udgør grundlaget for overførsel af personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS.
11. OPBEVARING OG SLETNING AF PERSONOPLYSNINGER
11.1. L’easy opbevarer dine personoplysninger efter nedenstående regler:
11.2. Er du kunde hos os, vil dine personoplysninger blive opbevaret i op til 5 år fra det tidspunkt, hvor dit kundeforhold med os er ophørt.
11.3. Er du ansøger om et produkt hos os, og medfører din ansøgning ikke, at der etableres en kontrakt mellem dig og os, vil vi som udgangspunkt opbevare dine personoplysninger i op til 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du indsendte din ansøgning. Hvis elementer i din ansøgning danner grundlag for en begrundet mistanke om forsøg på økonomisk kriminalitet mod L’easy, kan vi vælge at gemme dine ansøgningsdata i op til 5 år.
11.4. Er du bruger af vores hjemmeside og samtidig hverken kunde eller tidligere kunde, opbevarer vi de oplysninger, som vi har registret om dig i op til 12 måneder fra din seneste brug af hjemmesiden.
11.5. Hvis du ikke er kunde eller ansøger hos os, men modtager markedsføring og/eller nyhedsbreve m.v. fra os på baggrund af, at du har afgivet dit samtykke hertil, vil vi opbevare dine personoplysninger i op til 1 år fra den sidste henvendelse, du har modtaget fra os, eller indtil du meddeler os, at dit samtykke tilbagekaldes.
11.6. Hvis du har været i telefonisk kontakt med L’easy, og hvis du i denne forbindelse har givet samtykke til, at vi optager samtalen, kan vi gemme samtalen i op til 6 måneder.
12. DINE RETTIGHEDER
12.1. Når du kontakter L’easy med en anmodning om udøvelse af dine rettigheder skal
vi i henhold til persondataforordningens art. 12(3) besvare din henvendelse indenfor en måned. Denne periode kan i særlige tilfælde forlænges med 2 måneder, hvis det er nødvendigt under hensyntagen til anmodningens kompleksitet og antal. Såfremt L’easy finder det nødvendigt at anvende den forlængede frist, vil du modtage oplysning herom sammen med en begrundelse for forsinkelsen. Enhver anmodning om udøvelse af dine rettigheder skal fremsendes til leasy@leasy.dk. Vi kan med henblik på at sikre din identitet bede dig fremsende dokumentation.
12.2. Indsigt
12.2.1. Som udgangspunkt har du ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan anmode om indsigt i de personoplysninger, som vi har registreret om dig ved at fremsende en mail med overskriften ”indsigt”. Vi vil efterkomme din indsigtsanmodning så hurtigt som muligt. Såfremt du konkretiserer hvilke oplysninger du ønsker indsigt i, vil sagsbehandlingen i mange tilfælde forkortes.
12.3. Berigtigelse og sletning
12.3.1. Du har ret til at anmode om korrektion, supplerende behandling, sletning eller blokering af de personoplysninger, vi behandler om dig. Vi vil efterkomme din anmodning så hurtigt som muligt, i det omfang det er nødvendigt. Hvis vi ikke kan imødekomme din anmodning, vil du modtage en begrundelse herfor.
12.4. Begrænsning af Behandling
12.4.1. Du har, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Send en mail med overskriften ”Begrænsning af behandling” hvis du ønsker en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger.
12.5. Dataportabilitet
12.5.1. Du har ret til at modtage dine personoplysninger vedrørende dig selv, og som du selv har givet til os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet). Ved at kontakte os med overskriften ”Dataportabilitet” kan du modtage de personoplysninger, som er omfattet af retten til dataportabilitet i et maskinlæsbart format.
12.6. Indsigelsesret
12.7. Du har ret til at bede os om ikke at behandle dine personlige oplysninger i de tilfælde, hvor behandlingen er baseret på en legitim interesse efter GDPR art. 6, stk. 1, litra f, og hvor den legitime interesse er direkte markedsføring. Du kan til enhver tid udøve retten til indsigelse ved at kontakte os med overskriften ”Indsigelsesret”.
12.8. Tilbagekaldelse af samtykke
12.8.1. Hvis Behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Din tilbagekaldelse påvirker ikke lovligheden af den behandling, der blev gennemført, før du trak dit samtykke tilbage. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke.
12.8.2. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke til at modtage markedsføring, nyhedsbreve og tilbud i almindelighed, herunder med almindelig post, e-mail, via SMS, telefonisk eller via andre elektroniske midler, kan du til enhver tid gøre det ved at skrive til os. Hvis vi er i tvivl om din identitet, kan vi bede dig om at identificere dig selv.
13. EVENTUELLE KONSEKVENSER VED IKKE AT AFGIVE PERSONOPLYSNINGER
13.1. I det omfang du er forpligtet til at give oplysninger om dig selv til os, så vil det fremgå dér, hvor vi indsamler oplysningerne. Hvis du ikke vil afgive de Personoplysninger, som vi beder om, så vil det have den konsekvens, at vi ikke kan levere de tjenester til dig, som du efterspørger, at vi ikke kan gennemføre dine forespørgsler, oprette dig som kunde mv.
14. BRUG AF AUTOMATISK AFGØRELSER /PROFILERING
14.1. Vi anvender light profilering som led i vores direkte markedsføring, hvor vi på baggrund af analyser foretager en vurdering af, hvilken type af tilbud og produkter, som kunne være relevante for dig.
15. SÆRLIGT OM L’EASYS FACEBOOK-SIDE
15.1. Med henblik på at kunne levere information om vores produkter, kampagner, konkurrencer m.v. Har L’easy oprettet en Facebook-side: L'EASY - Startside | Facebook. Hvis du giver vores side et ”like”, får L’easy adgang til en række basale informationer, som relaterer sig til dig (herunder navn, køn og hvilket indhold på vores side, som du har givet et ”like”). Vi bruger denne information til at besvare eventuelle henvendelser, du måtte sende til os via vores side. Vi videregiver ikke disse informationer, og vi bruger ikke disse informationer til andre formål. Du kan til enhver tid ”unlike” vores side. Derudover kan L’easy generere statistikker ved at bruge Facebooks værktøj ”Page Insights.” Dette værktøj giver os indblik i, hvordan
du som en bruger af Facebook interagerer med vores side, og giver os aggregerede statistikker vedrørende alder, køn og geografi for Facebooksidens brugere. L’easy benytter sig ikke af, og genererer ikke, via ”Page Insights” information på ikkeaggregeret niveau, men L’easy og Facebook er fælles dataansvarlige f.s.v.a. L’easy Facebook side, hvilket bl.a. betyder at vi er fælles ansvarlige for at sikre dine personoplysninger, når vi bruger ”Page Insights.” L’easy og Facebook har indgået en kontrakt, som pålægger Facebook primært ansvar for at sikre personoplysninger ved brug af ”Page Insights.” I denne forbindelse er det således Facebook, som er ansvarlig for at give dig den nødvendige information, der relaterer sig til ”Page Insights” og i forbindelse med udøvelse af dine rettigheder i henhold til GDPR f.eks. retten til indsigt eller retten til at blive slettet.
15.2. Du kan se essensen af aftalen mellem L’easy og Facebook her:
https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum Du kan finde yderligere information om ”Page Insights” her: https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data.
15.3. L’easys lovmæssige grundlag for at bruge ”Page Insight” er vore legitime interesse, i henhold til GDPR art. 6, stk. 1, litra f, i at modtage aggregerede informationer om brugerne af vores Facebookside. Du kan til enhver tid ”unlike” vores Facebookside og fjerne cookies fra din computer, hvis du ikke ønsker at dine personoplysninger skal bruges til at udarbejde aggregerede informationer. Ønsker du at vide mere om vores brug af cookies, henvises du til vores cookiepolitik.
15.4. Hvis du ønsker at klage over L’easys brug af ”Page Insights”, kan du kontakte leasy@leasy.dk, eller du kan klage til Datatilsynet.
16. SIKKERHED
16.1. Hos L’easy er behandling af personoplysninger underlagt vores IT- og Sikkerhedspolitikker. Vores IT- og Sikkerhedspolitikker indeholder ligeledes regler for gennemførelse af risikovurdering og konsekvensanalyse af eksisterende, samt nye eller ændrede behandlingsaktiviteter. Vi har implementeret interne regler og procedurer for opretholdelse af passende sikkerhed fra det tidspunkt, hvor vi indsamler personoplysninger frem til sletning, ligesom vi alene overlader vores behandling af personoplysninger til databehandlere, som opretholder et tilsvarende passende sikkerhedsniveau.
17. KLAGE TIL TILSYNSMYNDIGHED
17.1. Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du klage til det danske datatilsyn: Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby., telefon 3319 3200, e-mail: dt@datatilsynet.dk.
18. OPDATERING AF POLITIKKEN
18.1. L’easy er forpligtet til at overholde de grundlæggende principper om beskyttelse af personoplysninger og databeskyttelse. Vi gennemgår derfor regelmæssigt Politikken for at holde den opdateret og i overensstemmelse med gældende principper og lovgivning. Politikken kan ændres uden varsel. Ændringer af Politikken vil blive offentliggjort på vores hjemmeside sammen med en opdateret version af Politikken. Såfremt der sker væsentlige ændringer i nærværende Politik, vil dette blive meddelt dig via e-mail, via e-boks, via din opkrævning eller via alm. post.