• 1
  • 2
  • 3
  • 4

Lån og personlige oplysninger

Lånebeløb
Fra til
Løbetid
Fra 48 til 96 måneder
Med dette lån får du ind på din konto. Du betaler om måneden, og det dækker både renter og afdrag. Renten er fast på , så den ændrer sig ikke.

Den samlede årlige omkostning (ÅOP) er , og det inkluderer både renter og gebyrer. Hvis du betaler lånet af over , ender du med at have betalt i alt. Hvis du vælger at betale lånet tilbage på kortere tid, vil kreditomkostningerne blive mindre.
Månedlig ydelse
Kreditomkostninger
Tilbagebetalingsbeløb
Fast debitorrente
ÅOP
Fortrydelsesret 14 dage

1. Den endelige rente afhænger af din kreditvurdering.

2. Alle omkostninger og gebyrer er medtaget i beregningen forudsat betaling via bankoverførsel.

+45
Kun danske numre er tilladt. Indtast et gyldigt nummer med +45 eller 8 cifre.
L'easy vil løbende informere dig pr. mail med information om vores produkter. Ønsker du ikke dette, bedes du framelde dig

Ja tak, jeg vil gerne modtage gode tilbud på forbrugerelektronik...

Ja tak, jeg vil gerne modtage gode tilbud på forbrugerelektronik, privatlån, produktfinansiering og forsikring fra 3C Retail A/S (L’easy), D:E:R og Facit Bank A/S samt nyhedsbreve med tips, konkurrencer og gode tilbud via e-mail og SMS. Vi lader høre fra os ca. 2 gange pr. måned. Jeg er indforstået med at 3C Retail A/S indsamler oplysninger om læsning af markedsføringsmeddelelser. Du kan læse mere herom i vores cookiepolitik. Dit samtykke kan til enhver tid tilbagekaldes ved at kontakte os på leasy@leasy.dk eller ved at klikke på afmeldingslinket, som findes i bunden af hver udsendelse. 3C Retail A/S (L’easy) behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores til enhver tid gældende privatlivspolitik.

Kontantlånsbetingelser

Juni 2022

1 OMFANG


Disse kontantlånsbetingelser udgør en del af din kontantlånsaftale med 3C Retail A/S, herefter benævnt ”L’EASY”. Din konkrete kontantlånsaftale findes på forsiden af dette dokument. Sammen med denne kontantlånsaftale har du modtaget en kopi af de Standardiserede Europæiske Forbruger-Kreditoplysninger.


Til din låneaftale kan der være tilknyttet en forsikring. I så fald, er der tilknyttet særskilte betingelserne for det pågældende forsikringsprodukt.

2 DIGITAL POST


L’EASY er en digital låneudbyder, og bruger derfor som udgangspunkt digital post i kommunikationen mellem dig og os. Omfanget af kommunikationen, som sendes via digital post bliver løbende udvidet, og det kan forekomme at post undtagelsesvist fremsendes fysisk. Som udbyder anvender L’EASY ved aftalens indgåelse E-boks og posten opbevares i e-Boks efter deres gældende vilkår. Når du indgår en aftale med L’EASY, er det således en forudsætning i kontraktforholdet, at du modtager post fra os via e-Boks. Posten i e-Boks har samme retsvirkning som almindelig post. Det betyder, at du skal åbne og kontrollere posten i e-Boks på samme måde som almindelig fysisk post. L’EASY er ikke ansvarlig for forhold eller tab, som skyldes e-Boks A/S eller din brug af e-Boks i øvrigt. Såfremt vi under aftaleforholdet med dig skifter udbyder af digital post, vil du i god tid forinden modtage underretning herom.

3 YDELSEN OG BETALINGSBETINGELSER


Den første ydelse du skal betale, er tillagt det rentebeløb der er påløbet fra lånets udbetaling og indtil den første opkrævning. Sidste rettidige dag for betaling af den månedlige ydelse er den første bankdag i måneden. Du skal altid betale det beløb, der er anført på opkrævningen. Betalingerne skal tilmeldes Betalingsservice eller som fast overførsel via din netbank. Herefter trækkes den månedlige ydelse automatisk på forfaldsdagen fra den bankkonto, som er tilmeldt Betalingsservice. Hvis betalingen ikke sker via Betalingsservice, sender vi efter anmodning og mod gebyr et indbetalingskort.

Indbetalingerne vil først blive anvendt til afdrag på renter og gebyrer, dernæst til dækning af afdrag på lånet. Du kan til enhver tid uden omkostning anmode om at modtage en amortiseringsplan, der viser bl.a. skyldige 
betalinger, rentetilskrivning m.v. Hvis der er aftalt betalingsfrie måneder, skal du ikke betale din ydelse i de valgte betalingsfrie måneder. Hvis der er aftalt rentefri(e) kontrakt/måneder, skal der ikke betales rente i de 
rentefrie måneder. Se den udleverede amortisationsplan. 

Hvis du ikke betaler din ydelse til tiden, vil du modtage op til tre rykkerskrivelser, som hver især er pålagt et gebyr. Ved fortsat manglende betaling vil vi anse dette som en væsentlig betalingsmisligholdelse, som kan medføre, at lånet opsiges af L’EASY. Hvis lånet opsiges, vil din konto blive tilskrevet inkassogebyr og inkassoomkostninger.

Ved for sen betaling vil L’EASY, ud over den i kontrakten aftalte rente, tilskrive din konto morarente jf. principperne i rentelovens § 5. Morarenten beregnes på baggrund af det aktuelle skyldige beløb inkl. rente, og tilskrives månedligt. Ved manglende indbetaling vil L’EASYS tilgodehavende, om nødvendigt, blive inddrevet 
via retslig inkasso, og kan uden yderligere domserhvervelse inddrives på baggrund af nærværende kontantlånsaftale/gældsbrev, idet gældsbrevet kan tjene som grundlag for tvangsfuldbyrdelse efter retsplejelovens § 478, stk. 1, nr. 5.

4 RENTER OG GEBYRER


Debitorrenten på dit lån er fast igennem hele lånets løbetid, og tilskrives kontoen bagud én gang om måneden. Debitorrenten beregnes på baggrund af det aktuelle skyldige beløb inkl. rente, og er dag-til-dag rente. I tabellen nedenfor ses et uddrag af de gebyrer som L’EASY opkræver. Du kan til enhver tid se alle aktuelle gebyrsatser på www.leasy.dk:


Adm. gebyr inkl. BS pr. måned: 20 kr.

Adm. gebyr inkl. indbetalingskort pr. måned: 40 kr.

Udelandske betalinger pr. transaktion: 40 kr.

Rykkergebyr jf. renteloven, pt.: 100 kr.

Gebyr for inkasso jf. renteloven, pt: 100 kr.

5 UDBETALING


Udbetaling sker til din Nemkonto senest 2 hverdage efter L'EASY endeligt har godkendt lånet, samt modtaget meddelelse om, at du har underskrevet kontantlånsaftalen med digital signatur. Vi kan stille som en forudsætning for udbetaling, at du forinden leverer yderligere oplysninger til os i henhold til vores politikker for forebyggelse af hvidvask.

Vi bruger din NemKonto til udbetalinger fra os til dig. Derved sker der en elektronisk udveksling af dit NemKonto-nummer og CPR-nummer mellem L’EASY og NemKontosystemet. Det er KMD A/S, der administrerer NemKontosystemet på vegne af Digitaliseringsstyrelsen. Når vi sender en betalingsmeddelelse via NETS til KMD A/S, anvendes CPR-nummeret udelukkende til at identificere NemKonto-nummeret, som 
returneres til NETS, så betalingen kan gennemføres til NemKonto.

6 INDBETALINGER FØR TID


Du kan til enhver tid foretage indbetalinger på -eller opsige aftalen uden varsel. Ved opsigelse af aftalen forfalder restgælden på kontoen til omgående betaling. Hvis du ønsker at indfri aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusive tilskrevne renter og gebyrer. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er L’EASY  berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdagen. Du kan til enhver tid få en  indfrielsesopgørelse ved at kontakte L’EASYS kundeservice. Hvis du opsiger eller indfrier aftalen helt eller delvist før tid, er L’EASY berettiget til kompensation for eventuelle omkostninger, der er direkte forbundet med den førtidige tilbagebetaling af lånet. Kompensationen kan udgøre op til 1 pct. af det beløb, der 
tilbagebetales før tiden, hvis der er mere end 1 år mellem den førtidige betaling og aftalens aftalte ophørstidspunkt. Hvis perioden ikke overstiger 1 år, kan kompensationen ikke overstige 0,5 pct. af det beløb, der tilbagebetales før tiden.

7 L’EASYS RET TIL AT OPSIGE AFTALEN


L’EASY kan opsige låneaftalen, hvis aftalen misligholdes væsentligt. Ud over betalingsmisligholdelse som nævnt ovenfor under punkt 3, betragtes følgende øvrige punkter af L’EASY som værende væsentlig misligholdelse: 
a) Hvis de personlige og økonomiske oplysninger, du oplyste i ansøgningsprocessen, og som blev lagt til grund for bevilling af lånet viser sig ikke at være korrekte, 
b) Hvis du udsættes for individuel retsforfølgning i form af udlæg eller arrest, eller du kommer under insolvensbehandling, herunder bl.a. konkurs, rekonstruktion, indleder forhandling om gældssanering eller om akkord, 
c) Hvis du afgår ved døden,
d) Hvis øvrige væsentlige forudsætninger for aftalens indgåelse ikke længere er til 
stede 


Hvis L’EASY opsiger aftalen, uanset misligholdelsens art, forfalder lånet til betaling ved opsigelsesvarslets udløb. Hvis du misligholder en låneaftale med L’EASY forbeholder vi os samtidig med opsigelsen af den pågældende aftale, retten til, uden varsel, at opsige øvrige kreditkøbs- og låne aftaler du har hosos eller vores koncernforbundene selskaber.

Ved L’EASYS opsigelse af aftalen grundet væsentlig misligholdelse forfalder den fulde 
restgæld til betaling ved opsigelsesvarslets udløb jf. punkt 3.

8 ØVRIGE VILKÅR


Hvis du skifter adresse skal du meddele din adresseændring til L’EASYs kundeservice på leasy@leasy.dk. L’EASY ikke ansvarlig for eventuelle følgeskader, som følge af manglende eller 
forsinket udbetaling lånet. L’EASY kan mod forudgående varsel til dig overdrage aftalen (fordringen på dig) til en anden virksomhed. I sådanne tilfælde fortsætter din aftale på uændrede vilkår, bortset fra, at dine betalinger i så fald kan anvises til en anden kreditor.

L’EASY kan uden forudgående meddelelse modregne ethvert forfaldent beløb i et 
eventuelt tilgodehavende, som du har eller får hos os.

9 FORTRYDELSESRET


Du har ret til at fortryde låneaftalen indenfor 14 dage efter, at du i disse betingelser og i låneaftalen har fået oplysning om fortrydelsesretten og aftalens vilkår. Hvis du har underskrevet aftalen den 1. i en måned, er fristen for fortrydelse altså den 15. i måneden. Hvis fristen udløber på en lørdag/søndag, en helligdag eller på 
grundlovsdag, udløber fristen dog først den efterfølgende hverdag. For at du kan dokumentere fortrydelsen, bør du meddele os om din beslutning om at fortryde skriftligt. Dette gør du ved at sende en e-mail til kundeservice med angivelse af kontonummer eller ved at benytte den standardfortrydelsesformular som udleveres sammen med aftalen. 


Standardfortrydelsesformularen kan også downloades på L’EASYS’ hjemmeside 
www.leasy.dk


Hvis du fortryder inden den anførte frist, skal du kun tilbagebetale lånebeløbet samt påløbne renter indtil lånebeløbets tilbagebetaling. Lånebeløbet skal ved fortrydelse tilbagebetales snarest muligt og senest 30 dage efter afsendelsen af meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten.

10 PRIVATLIVSPOLITIK OG VIDEREGIVELSE AF PERSONOPLYSINGER


Der henvises til den for L’EASY til enhver tid gældende privatlivspolitik, som findes her: 
https://www.leasy.dk/privatlivspolitik.

11 KLAGEADGANG


Hos L’EASY lytter vi til vores kunder, og vi gør vores yderste for at levere en god service. Men oplever du som kunde, at vi ikke tager hånd om din henvendelse på en tilfredsstillende måde, så har du flere muligheder for at klage til os. Husk at oplyse dit aftalenummer. Du kan ringe til os på tlf. 88 88 88 88 eller du kan sende en mail til os på Leasy@leasy.dk


Kan vi ikke komme til enighed har du mulighed for at klage til Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet. Se mere på www.forbrug.dk 

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en 
klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 
Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Henvis til leasy@leasy.dk i forbindelse 
med din klage.

12 TILSYNSMYNDIGHED


L’EASY er som registreret forbrugslånsvirksomhed, og forsikringsdistributør under tilsyn fra det danske Finanstilsyn. Finanstilsynet kan kontaktes på finanstilsynet@ftnet.dk eller se mere på finanstilsynet.dk

13 ØVRIGE PRODUKTNAVNE OG VAREMÆRKER
L’EASY Minilån og Nordiclån er produkter under L’EASY A/S. Finansiering af L’EASY Minilån og Nordiclån sker således i L’EASY A/S.

Fokuslån, Modus Finans og Spargo Finans er varemærker under L’EASY A/S.
Finansiering af Fokuslån, Modus Finans og Spargo Finans sker således i L’EASY A/S. 

14 LOVVALG OG VÆRNETING


Eventuelle tvister mellem dig og L’EASY afgøres i henhold til dansk lov ved dansk ret.


15 KONTAKTOPLYSNINGER


3C Retail A/S (L’EASY)
Østre Stationsvej 1
5000 Odense C
Cvr. Nr. 21478008
Tlf. 88 88 88 8

Kreditkøbsbetingelser

Kreditkøbsbetingelser gældende fra 15. april 2024


1 AFTALEN


Disse kreditkøbsbetingelser udgør en del af din kreditkøbsaftale med 3C Retail A/S, herefter benævnt ”L’easy”. Din konkrete kreditkøbsaftale har du fået udleveret sammen med disse betingelser, sammen med de Standardiserede Europæiske ForbrugerKreditoplysninger.


Til din kreditkøbsaftale kan der være tilknyttet en forsikring. I så fald, er der tilknyttet særskilte betingelserne for det pågældende 
forsikringsprodukt.


2 DIGITAL POST
L’easy er en digital låneudbyder, og bruger derfor som udgangspunkt digital post i kommunikationen mellem dig og os. Omfanget af kommunikationen, som sendes via digital post bliver løbende udvidet, og det kan forekomme, at post undtagelsesvist fremsendes fysisk. Som udbyder anvender L’easy ved aftalens indgåelse E-boks og posten opbevares i e-Boks efter deres gældende vilkår. 


Når du indgår en aftale med L’easy, er det således en forudsætning i kontraktforholdet, at du modtager post fra os via e-Boks


Posten i e-Boks har samme retsvirkning som almindelig post. Det betyder, at du skal åbne og kontrollere posten i e-Boks på samme måde som almindelig fysisk post. L’easy er ikke ansvarlig for forhold eller tab, som skyldes e-Boks A/S eller din brug af e-Boks i øvrigt.


Såfremt vi under aftaleforholdet med dig skifter udbyder af digital post, vil du i god tid forinden modtage underretning herom.


3 AFTALEINDGÅELSE


Når du foretager et køb hos L’easy, vil det være omfattet af vores betingelser for køb, som findes på vores webside. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver. Du får en kopi af vilkårene sammen med en bekræftelse af bestillingen pr. e-mail. 

Vi forbeholder os ret til at annullere, eller efter aftale med dig ændre en ordre, som følge af tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.


4 RENTER OG GEBYRER


Debitorrenten på din kreditkøbsaftale er fast igennem hele aftalen løbetid, og tilskrives kontoen bagud én gang om måneden. Debitorrenten beregnes på baggrund af det aktuelle skyldige beløb inkl. rente, og er dag-til-dag rente. 


I tabellen nedenfor ses et uddrag af de gebyrer som L’easy opkræver. Du kan til enhver tid se alle aktuelle gebyrsatser på www.leasy.dk:

 

Adm. gebyr inkl. BS pr. måned: 20 kr.

Adm. gebyr inkl. indbetalingskort pr. måned: 40 kr.

Udelandske betalinger pr. transaktion: 40 kr.

Rykkergebyr jf. renteloven, pt.: 100 kr.

Gebyr for inkasso jf. renteloven, pt: 100 kr.


5 YDELSEN OG BETALINGSBETINGELSER


Den første ydelse du skal betale, er tillagt det rentebeløb der er påløbet fra kreditkøbsaftalens indgåelse og indtil den første opkrævning. Sidste rettidige dag for betaling af den månedlige ydelse er den første bankdag i måneden. Du skal altid betale det beløb, der er anført på opkrævningen. Betalingerne skal tilmeldes Betalingsservice eller som fast overførsel via din netbank. Herefter trækkes den månedlige ydelse automatisk på forfaldsdagen fra den bankkonto, som er tilmeldt Betalingsservice. Hvis betalingen ikke sker via Betalingsservice, sender vi efter anmodning og mod gebyr et indbetalingskort. 


Indbetalingerne vil først blive anvendt til afdrag på forsikring, renter og gebyrer, dernæst til dækning af afdrag på kreditten.

Du kan til enhver tid uden omkostning anmode om at modtage en amortiseringsplan, der viser bl.a. skyldige betalinger, rentetilskrivning m.v.


Hvis der er aftalt betalingsfrie måneder, skal du ikke betale din ydelse i de valgte betalingsfrie måneder. 


Hvis der er aftalt rentefri(e) kontrakt/måneder, skal der ikke betales rente i de rentefrie måneder. Se den udleverede amortisationsplan.


Hvis du ikke betaler din ydelse til tiden, vil du modtage op til tre rykkerskrivelser, som hver især er pålagt et rykkergebyr. Ved fortsat manglende betaling vil vi anse dette som en væsentlig betalingsmisligholdelse, som kan medføre, at kreditkøbsaftalen opsiges af L’easy. Hvis kreditkøbsaftalen opsiges, vil din konto blive tilskrevet inkassogebyr og inkassoomkostninger. 


Ved manglende indbetaling vil L’easys tilgodehavende, om nødvendigt, blive inddrevet via retslig inkasso, og kan uden yderligere domserhvervelse inddrives på baggrund af nærværende kreditkøbsaftale, idet aftalen kan tjene som grundlag for tvangsfuldbyrdelse efter retsplejelovens § 478, stk. 1, nr. 5.


6 INDBETALINGER FØR TID


Du kan til enhver tid foretage indbetalinger på -eller opsige kreditkøbsaftalen uden varsel. Ved opsigelse af aftalen forfalder restgælden på kontoen til omgående betaling. Hvis du ønsker at indfri aftalen, skal du tilbagebetale hele restgælden pr. indfrielsesdagen inklusive tilskrevne renter og gebyrer. Ved førtidig opsigelse og indfrielse er L’easy berettiget til at opkræve renter indtil indfrielsesdagen. Du kan til enhver tid få en indfrielsesopgørelse ved at kontakte L’easyS kundeservice på tlf. 88888888.


Hvis du opsiger eller indfrier aftalen helt eller delvist før tid, er L’easy berettiget til kompensation for eventuelle omkostninger, der er direkte forbundet med den førtidige tilbagebetaling af kreditten. Kompensationen kan udgøre op til 1 pct. af det beløb, der tilbagebetales før tiden, hvis der er mere end 1 år mellem den førtidige betaling og aftalens aftalte ophørstidspunkt. Hvis perioden ikke overstiger 1 år, kan kompensationen ikke overstige 0,5 pct. af det beløb, der tilbagebetales før tiden.


7 LEVERING OG RISIKO


L’easy leverer til adresser i Danmark (ikke Grønland og Færøerne) og kun til brofaste øer. 


Levering sker til den adresse, og for personlig levering, på den leveringsdag som er aftalt med dig. Du vil blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis leveringsdatoen ikke kan overholdes. Hvis vi ikke kan levere på det tidspunkt, som er aftalt, vil vi hurtigst mulig kontakte dig for aftale om alternativt leveringstidspunkt. Vi tilbyder ikke kompensation herfor. 

L’easy installerer kun produkter til eksisterende og lovlige installationer. Hvis vi konstaterer ulovlige installationer relevant for L’easys installation af produktet foretager vores medarbejder ikke installation af produktet. Hvis du ikke er hjemme til at modtage personligt leverede varer eller hvis vi ikke kan installere produktet på lovligvis grundet dine forhold, er L’easy berettiget til at kræve et gebyr for forgæves kørsel. Du kan til enhver tid finde vores gebyrsatser på www.leasy.dk.


Efter levering påhviler ansvar og risiko for produktet dig.


8 ØVRIGE VILKÅR


Hvis du skifter adresse skal du meddele din adresseændring til L’easys kundeservice på leasy@leasy.dk


L’easy kan mod forudgående varsel til dig overdrage kreditkøbsaftalen (fordringen på dig) til en anden virksomhed. I sådanne tilfælde fortsætter din aftale på uændrede vilkår, bortset fra, at dine betalinger i så fald kan anvises til en anden kreditor. 

Du har ejendomsretten til det produkt som er omfattet af kreditkøbsaftalen.


L’easy kan uden forudgående meddelelse modregne ethvert forfaldent beløb i et eventuelt tilgodehavende, som du har eller får hos os.


9 L’EASYS ANSVAR FOR DE SOLGTE PRODUKTER



Hvis du ønsker at reklamere over et produkt købt hos L’easy finder købelovens regler anvendelse. Du kan til enhver tid kontakte vores kundeservice for nærmere aftale om, hvorledes vi håndterer din reklamation. Hvis det produkt du ønsker at reklamere over, befinder sig udenfor vores forretningsområde skal du selv sørge for transport af produktet til L’easy.


A. UDBEDRING


L’easy er forpligtet til at udføre udbedring, hvis der er tale om en oprindelig mangel ved produktet, som medfører, at produktet på tidspunktet for levering ikke var funktionsdygtigt eller intakt.
Reklamation skal ske senest 2 år fra leveringsdagen eller inden for produktets garantiperiode for at forpligte L’easy til at foretage udbedring. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter, at manglen er konstateret.

Reklamation indenfor 2 måneder anses som 
værende rettidig. Batterier og netdele anses som værende slidtagedele med en begrænset levetid.
Udbedring af forhold som skyldes din behandling af produktet, herunder skødesløshed eller fejlagtig behandling, hærværk, naturskade, netværksfejl, batterier eller andet forbrugsmateriale, eventuelt til fjernbetjeninger m.v. er ikke omfattet af vores forpligtelse til udbedring.


Vi forbeholder os retten til, til enhver tid, at udbedre før en eventuel ombytning. L’easy kan ombytte produkter med tilsvarende produkter efter L’easys vurdering.


B. FØLGESKADER


L’easy kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader, som følge af at produkter, tilbehørsdele m.v. ikke fungerer som  forudsat, evt. på grund af mangelfulde installationer, tilslutninger, antenne- eller modtagerforhold.


Ved skader på enhver form for lagringsmedier, (f.eks. audio-/videokassetter, datatapes, CD-rom, DVD, m.m.), som følge af fejl ved produkter, er L’easys erstatningsansvar begrænset til værdien af tilsvarende uindspillet lagringsmedie.


10 L’EASYS RET TIL AT OPSIGE AFTALEN


L’easy kan opsige kreditkøbsaftalen, hvis aftalen misligholdes væsentligt. Ud over betalingsmisligholdelse som nævnt ovenfor under punkt 5, betragtes følgende øvrige punkter af L’easy som værende væsentlig misligholdelse: 


a) Hvis de personlige og økonomiske oplysninger, du oplyste i ansøgningsprocessen, og som blev lagt til grund for bevilling af kreditkøbsaftalen viser sig ikke at være korrekte, 


b) Hvis du udsættes for individuel retsforfølgning i form af udlæg eller arrest, eller du kommer under insolvensbehandling, herunder bl.a. konkurs, rekonstruktion, indleder forhandling om gældssanering eller om akkord, 


c) Hvis du afgår ved døden,


d) Hvis øvrige væsentlige forudsætninger for aftalens indgåelse ikke længere er til stede 
Hvis L’easy opsiger aftalen, uanset misligholdelsens art, forfalder kreditkøbsaftalen til betaling ved opsigelsesvarslets udløb. Hvis du misligholder en kreditkøbsaftale med L’easy forbeholder vi os samtidig med opsigelsen af den pågældende aftale, retten til, uden varsel, at opsige øvrige kreditkøbs- og låneaftaler du har hos os eller vores koncernforbundene selskaber.


Ved L’easys opsigelse af aftalen grundet væsentlig misligholdelse forfalder den fulde restgæld til betaling ved opsigelsesvarslets udløb jf. punkt 3.


11 FORTRYDELSESRET


Du har ret til at fortryde kreditkøbsaftalen indenfor 14 dage efter, at du i disse betingelser og i kreditkøbsaftalen har fået oplysning om fortrydelsesretten og aftalens vilkår. Hvis du har underskrevet aftalen den 1. i en måned, er fristen for fortrydelse altså den 15. i måneden. Hvis fristen udløber på en lørdag/søndag, en helligdag eller på grundlovsdag, udløber fristen dog først den efterfølgende hverdag. For at du kan dokumentere fortrydelsen, bør du meddele os om din beslutning om at fortryde skriftligt. Dette gør du ved 
at sende en e-mail til kundeservice med angivelse af kontonummer eller ved at benytte den standardfortrydelsesformular som udleveres sammen med aftalen.


Standardfortrydelsesformularen kan også downloades på L’easys’ hjemmeside www.leasy.dk

Hvis du fortryder inden den anførte frist, skal du kun tilbagebetale kreditbeløbet samt påløbne renter indtil kreditbeløbets tilbagebetaling. Kreditbeløbet skal ved fortrydelse tilbagebetales snarest muligt og senest 30 dage efter afsendelsen af meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten. 

Du kan fortryde købet af produkter indenfor 14 dage efter levering. Hvis du ønsker at fortryde et produktkøb, tilbyder vi at sende dig en returlabel, og for større produkter, der er leveret med fragtperson, afhenter vi varerne hos dig, uden omkostninger. Hvis du ønsker at benytte en anden form for returnering, skal du selv afholde omkostningerne hertil. 

Ved fortrydelse af et produktkøb hæfter du kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. L’easy forestår vurderingen af en eventuel værdiforringelse. 
L’easy foretager ikke refundering af leveringsomkostninger som følge af delvis fortrydelse for enkelte varer af det samlede køb. 

DU KAN IKKE GØRE FORTRYDELSESRETTEN GÆLDENDE I FØLGENDE TILFÆLDE:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
  • Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som plomberingen er brudt på.
  • Når en tjenesteydelse er blevet fuldt udført, når udførelsen blev påbegyndt med din accept.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret.


12 PRIVATLIVSPOLITIK OG VIDEREGIVELSE AF PERSONOPLYSINGER

Der henvises til den for L’easy til enhver tid gældende privatlivspolitik, som findes her: https://www.leasy.dk/privatlivspolitik


13 KLAGEADGANG


Hos L’easy lytter vi til vores kunder, og vi gør vores yderste for at levere en god service. Men oplever du som kunde, at vi ikke tager hånd om din henvendelse på en tilfredsstillende måde, så har du flere muligheder for at klage til os. Husk at oplyse dit aftalenummer.


Du kan ringe til os på tlf. 88 88 88 88 eller du kan sende en mail til os på Leasy@leasy.dk
Kan vi ikke komme til enighed har du mulighed for at klage til Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet. Se mere på www.forbrug.dk


Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. 


Klagen indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Henvis til leasy@leasy.dk i forbindelse med din klage.


14 TILSYNSMYNDIGHED


L’easy er som registreret forbrugslånsvirksomhed, og forsikringsdistributør under tilsyn fra det danske Finanstilsyn. Finanstilsynet kan kontaktes på finanstilsynet@ftnet.dk eller se mere på finanstilsynet.dk


15 ØVRIGE PRODUKTNAVNE OG VAREMÆRKER

L’easy Minilån og Nordiclån er produkter under L’easy A/S. Finansiering af L’easy Minilån og Nordiclån sker således i L’easy A/S. 


Fokuslån, Modus Finans og Spargo Finans er varemærker under L’easy A/S.

Finansiering af Fokuslån, Modus Finans og Spargo Finans sker således i L’easy A/S. 


16 LOVVALG OG VÆRNETING 


Eventuelle tvister mellem dig og L’easy afgøres i henhold til dansk lov ved dansk ret.


17 KONTAKTOPLYSNINGER


3C Retail A/S (L’easy)
Østre Stationsvej 1
5000 Odense C
Cvr. Nr. 21478008
Tlf. 88 88 88 88
E-mail adresse: Leasy@leasy.dk

Privatlivspolitik

Senest opdateret den 05-01-2024

1. GENERELT


1.1. I denne persondatapolitik (”Politik”) finder du informationer om, hvordan L’easy A/S (”L’easy”) behandler personoplysninger, som du giver til, og/eller som vi indsamler om dig. I Politikken kan du bl.a. finde information om, hvordan og hvornår vi indsamler, behandler, videregiver og opbevarer personoplysninger. Du bør altid læse Politikken inden du ansøger om en finansieringsmulighed hos L’easy. På www.leasy.dk kan du til enhver tid tilgå den gældende version af Politikken.

1.2. Den generelle ramme for vores behandling af dine personlige oplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (”GDPR”). Dette omfatter også den danske lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (”Databeskyttelsesloven”). 


2. DATAANSVARLIG


2.1. L’easy (3C RETAIL A/S) er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger. Kontaktoplysningerne på L’easy er: 


L’easy A/S (3C RETAIL A/S)
Østre Stationsvej 1-5
5000 Odense C
CVR.nr.: 21478008
Tlf.nr.: 88888888
Mailadresse: leasy@leasy.dk


2.2. Databeskyttelsesrådgiveren/Data Protection Officer (”DPO”) er ansvarlig for at 
påse, at L’easy overholder reglerne i GDPR. Du kan kontakte DPO via mailadressen DPO@3cretail.dk. Du kan også kontakte DPO via kontaktformularen på vores hjemmeside. Du finder kontaktformularen via dette link https://www.leasy.dk/vaerd-at-vide/kontakt/. I emnefeltet skal du vælge DPO. 

2.3. Alle spørgsmål vedrørende Politikken, behandlingen af personoplysninger, dine 
rettigheder og mistanke om manglende overholdelse af databeskyttelsesretten skal 
fremsendes til vores kundesupport via mail leasy@leasy.dk.

3. FORMÅLET MED BEHANDLINGEN AF DINE PERSONOPLYSNINGER


3.1. Afhængigt af, om du er kunde, ansøger om en finansieringsmulighed, eller du bruger vores hjemmeside, er vi forpligtede til at behandle dine personoplysninger på en sådanne måde, at vi kan tilbyde produkter, som du efterspørger, og at vi er i stand til at efterleve de aftale- og lovgivningsmæssige forpligtelser, som L’easy som en finansieringsvirksomhed er underlagt. Dette gælder altså ved håndtering og administration af din(e) kontrakt(er), ved din brug af vores hjemmeside, ved henvendelse til vores kunde support og/eller ved ansøgning om et finansielt produkt. Ovenstående gælder ligeledes, når vi markedsfører os over for dig Derudover analyserer vi på statistisk basis de persondata, vi har registreret. Det gør vi for at kunne udvikle, tilpasse og optimere vores risikostyring og vores generelle services.


4. PERSONOPLYSNINGER VI BEHANDLER OM DIG


4.1. Følgende personoplysninger indsamles direkte fra dig:


4.1.1. Når du ansøger om et finansieringsprodukt vil vi afhængigt af produktet indsamle 
følgende personoplysninger om dig: Dine identitets- og kontaktoplysninger herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og dokumentation af legitimation, oplysninger om dine køb, herunder bl.a. bestilte eller købte varer, leveringer, og betalinger, oplysninger om beskæftigelsesforhold, bopæl, civilstand samt kontonummer, oplysninger om reklamationer og support, dine eventuelle samtykkker eller indsigelser, oplysninger om dine interesser, som du enten selv har givet os, eller som vi kan aflæse af dine handlinger, fx dine køb og dine besøg på vores hjemmesider, oplysninger om vores eventuelle markedsføringstiltag og dine eventuelle svar eller reaktioner herpå, oplysninger om aflevering og åbning mv. af elektronisk markedsføring, herunder om der er klikket på links i meddelelserne, evt. indsamlet ved brug af tracking- mekanismer, der er indbygget i meddelelserne, oplysninger om kreditvurderinger og betalingsordninger, kreditværdigheds vurderingsoplysninger til brug for lovpligtig vurdering af kreditværdighed ved indgåelse af betalingsaftaler eller lignende, oplysninger om restancer, inkassosager, domme og indberetninger til kreditoplysningsbureauer, oplysninger, der indgår i vores korrespondance med dig, registrerings- og kontonummer for betalingskonto 
til Betalingsservice, formålet med lånet, hvorvidt du ønsker nyhedsbreve mv. tilsendt på e-mail og SMS, og hvorvidt du har tegnet en forsikring til dit lån eller for værditab. I visse tilfælde indsamler vi tillige kopi af pas, kørekort, sygesikringsbevis og opholdstilladelse.


4.1.2. Når du besøger vores hjemmesider og ansøger om et finansieringsprodukt indsamler vi din IP-adresse.


4.1.3. Vi indsamler ikke oplysninger om dig, der falder inden for kategorien af særlige 
personoplysninger (race, eller etnisk baggrund, politisk, religiøs eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmæssigt tilhørsforhold, helbredsoplysninger m.v.). 
Sender du sådanne oplysninger til os, vil vi slette oplysningerne hurtigst muligt.


4.2. Følgende personoplysninger indsamler vi fra en tredjepart:


4.2.1. I forbindelse med låneansøgningsprocessen vil vi indhente personoplysninger om 
dig fra CPR-registret, kreditoplysningsbureauer og fra skatteforvaltningen.

4.2.2. Vi indsamler løbende, under hele dit kundeforhold, oplysninger hos CPR-registret 
med henblik på at verificere dine identitetsoplysninger og din adresse. 


4.2.3. De oplysninger vi indsamler om dig hos kreditoplysningsbureauer og hos Skatteforvaltningen indsamler vi med henblik på at verificere dine økonomiske oplysninger, på at vurdere vores kreditrisiko og på at vurdere din evne til at kunne tilbagebetale det lån, du søger om.


5. COOKIES


5.1. På vores hjemmeside gøres der brug af ”cookies” til at styre login samt til at indsamle webstatistik. En cookie er en lille tekstfil, der sendes fra vores server til din browser, og lagres på din computers harddisk eller dit mobile device. Cookies er ensbetydende med, at du mere effektivt og nemmere kan bruge hjemmesiden. Vi behandler ikke information om brugeradfærd, som indsamles via cookies på en måde, der kan forbinde brugeradfærden med bestemte personer. Du kan indstille din browser til at informere dig, når du modtager en cookie således, at du altid har mulighed for at tage stilling til, om du vil acceptere den. Du kan også vælge helt at slå funktionen fra. Hvis du gør det, så vil hjemmesiden dog ikke fungere optimalt. 
Cookies indeholder ikke Personoplysninger såsom oplysninger om din e-mailadresse, dit bruger-id eller andre personlige oplysninger udover, hvad der fremgår af nærværende Politik. Du kan læse nærmere i vores cookiepolitik.


6. SÅDAN BEHANDLER VI DINE PERSONOPLYSNINGER 


6.1. Vi behandler dine personoplysninger til flere formål afhængig af, om du er kunde, ansøger om et lån, eller om du er bruger af vores hjemmeside. I det følgende finder du en nærmere beskrivelse af, hvordan vi behandler dine personoplysninger.


6.2. Hvis du er kunde hos os, anvender vi dine personoplysninger til:
• at administrere dit finansieringsprodukt, herunder til udbetalinger, til at foretage opkrævninger og i forbindelse med kommunikation med dig;
• at behandle dine eventuelle spørgsmål eller andre forespørgsler; 
• at opfylde de til enhver tid gældende lovgivning i henhold til bl.a. hvidvaskloven, kreditaftaleloven, skattelovgivningen og bogføringslovgivningen;
• at analyse af dit kundeforhold og intern rapportering for løbende risikovurdering;
• at kunne sende dig markedsføringsmateriale, i det omfang det er i overensstemmelse med den til enhver tid gældende markedsføringslov;
• at målrette vores markedsføring over for dig, således vores markedsføring i videst muligt omfang tilpasses dine behov og interesser;
• Hvis der er tale om telefonsamtaler, til at træne og udvikle vores medarbejdere, 
samt til at dokumentere indgåede aftaler;
• Test, med henblik på at optimere vores systemer, produkter og tjenester udvikler vi konstant vores applikationer og systemer. Vi gør dette for at optimere sikkerhed og for at tilbyde vores kunder den bedst mulige brugeroplevelse. Som hovedregel bruges syntetiske eller anonymiserede data til sådanne formål, men 
i nogle tilfælde bruger vi maskerede personoplysninger til dette formål. Maskerede personlige oplysninger betyder, at vi har udvekslet dine identitetsoplysninger og kontaktoplysninger med fiktive datapunkter, men bibeholdt de andre oplysninger. Dette betyder, at de, der udfører testen, ikke kan se, hvilke personer testdataene omhandler, men det er i princippet muligt for ejeren af databasen at spore dem tilbage. Dette kaldes ofte pseudonymisering; I den sidste fase, inden vi starter vigtige systemændringer, kan det undtagelsesvist være nødvendigt, at vi bruger personlige data til test for at sikre, at løsnningen fungerer korrekt. Sådanne undtagelser er begrænset til det absolutte minimum, og er skriftligt begrundet. Adgangen til at bruge personlige data til testformål er baseret på vores legitime interesse i at sikre, at vores systemer 
fungerer korrekt og sikkert for vores brugere. Testdata gemmes i separate områder med meget begrænset adgang.


6.3. Ansøger du om et produkt, anvender vi dine personoplysninger til:
• at registrere og verificere dine identitetsoplysninger;
• at verificere dine økonomiske oplysninger;
• at foretage en kreditrisiko- og en kreditværdighedsvurdering af dig;
• at foretage risikovurderinger jf. den til enhver tid gældende hvidvasklov;
• at foretage risikovurdering med henblik på at beskytte L’easy mod økonomisk 
kriminalitet;
• at kunne sende dig tilbud eller afslag om det produkt, du har ansøgt om;
• Hvis der er tale om telefonsamtaler, til at træne og udvikle vores medarbejdere, 
samt til at dokumentere indgåede aftaler;
• Hvis du ansøger om et produkt hos os, og samtidig er eksisterende kunde, vil 
dine (nye) indsamlede personoplysninger blive anvendt til også at analysere 
vores kreditrisiko- og kreditværdighedsvurdering af dig f.s.v.a. dine eksisterende produkter og dit eksisterende kundeforhold.


6.4. Er du alene bruger af vores hjemmeside, anvender vi dine personoplysninger til:
• at kunne stille funktionaliteterne på vores hjemmeside til rådighed for dig;
• at udarbejde statistik om færden på vores hjemmeside; og 
• at optimere vores hjemmesides indretning;
Du kan læse mere om, hvordan vi på vores hjemmeside behandler dine personoplysninger, i vores cookiepolitik.


7. HVORFOR HAR VI LOV TIL AT BEHANDLE OPLYSNINGER OM DIG 
(BEHANDLINGSGRUNDLAG)


7.1. Når du ansøger om et finansieringsprodukt, køber et produkt hos os, eller indgår en anden form for aftale med os, så vil vi behandle dine personoplysninger til netop det pågældende formål. Vi kan også behandle dine personoplysninger, hvis du fx har en forespørgsel eller lignende, som går forud for din beslutning om at indgå en aftale med os. Det juridiske grundlag for Behandling af dine personoplysninger er GDPR art. 6, stk. 1, litra b, idet behandlingen af dine oplysninger er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig eller for, at vi kan håndtere forespørgsler og lignende forud for din eventuelle indgåelse af en aftale med os.


7.2. Vi har også mulighed for at behandle dine personoplysninger fordi, vi har en legitim interesse i at behandle oplysningerne om dig, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra f, medmindre din ret til at opnå beskyttelse af dine egne almindelige personoplysninger går forud for vores legitime interesse i at behandle dine oplysninger. Når 
en behandling af dine oplysninger er baseret på en legitim interesse, kan du til enhver tid henvende dig til vores kundeservice og bede om indsigt i afbalanceringstesten.


7.3. Vi har en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger til brug for markedsføringsformål. Vores legitime interesse består således i at kende til dine præferencer, så vi bedre kan tilpasse vores tilbud til dig og i sidste ende tilbyde dig produkter og tjenesteydelser, der i højere grad opfylder dine behov og ønsker. Vi 
overholder naturligvis også markedsføringslovens regler. 


7.4. I visse tilfælde er vi også retligt forpligtet til at behandle personoplysninger om dig. Her er det juridiske grundlag for behandlingen af dine personoplysninger GDPR art. 6, stk. 1, litra c. Det kan fx være til brug for dokumentation af transaktionsspor og lignende i medfør af reglerne i bogføringsloven. I henholdt til bogføringsloven er vi blandt andet forpligtet til at gemme regnskabsmateriale i ti år fra afslutningen af det regnskabsår, som regnskabsmaterialet vedrører. Vi er også forpligtet til at behandle dine personoplysninger i henhold til hvidvaskloven, herunder bl.a. oplysninger om dit navn og CPR.nr. Vi er ligeledes forpligtet til at behandle dine personoplysninger herunder dit CPR.nr. i forbindelse med indberetninger til Skatteforvaltningen.

7.5. Er du ikke kunde hos os, men blot bruger af vores hjemmeside, vil vi i et begrænset omfang behandle dine personoplysninger for at kunne administrere oplysninger om din brug af vores hjemmeside. Læs mere i vores cookiepolitik.


7.6. Vi registrerer også IP-adresser, der har besøgt vores hjemmeside. En IP-adresse kan være en personoplysning, og behandlingen af din IP-adresse, vil ske på samme grundlag som beskrevet ovenfor under pkt. 7.2.


8. DATABEHANDLERE


8.1. L’easy anvender databehandlere i forbindelse med administration af vores produkter samt i forbindelse med udførelsen af vores services. De kategorier af databehandlere vi bruger, er bl.a. udbydere af IT-systemer, kreditoplysningsbureauer, reklamebureauer, analysebureauer m.v. Vores databehandlere får alene adgang til 
dine data, såfremt det er relevant i forhold til dit produkt, eller den service du efterspørger. Hvis du ikke har frabedt dig markedsføring, kan vi, hvis det er relevant i forhold til markedsføring over for dig, gøre brug af generelle personoplysninger, såsom navn, adresse eller emailadresse til behandling via f.eks. mediebureauer eller i krypteret form til udbydere af Sociale Medier (Custom Audience). Du kan til enhver tid henvende dig til vores kundeservice på leasy@leasy.dk, såfremt du ønsker en komplet liste over databehandlere relevant for dit kundeforhold.


9. DELING AF PERSONOPLYSNINGER


9.1. Såfremt du misligholder en kontrakt med os, vil vi have en legitim interesse i at dele nødvendige oplysninger om dig med en inkassovirksomhed eller en advokat med henblik på inddrivelse af kravet. De oplysninger, der vil blive delt, vil være dine identitetsoplysninger (navn og CPR. nr.) og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og email adresse) samt oplysninger om din transaktionshistorik, modtagne rykkere, opgørelse af kravet, i nogle tilfælde dine personoplysninger, der er lagt til grund for kreditværdighedsvurderingen samt kopi af relevant korrespondance. L’easy, kan hvis du misligholder aftale vælge at videresælge din sag (fordringen), og videregive de personlige oplysninger, som vi har registreret 
om dig, til en anden virksomhed. Du vil blive informeret i overensstemmelse med GDPR art. 14, hvis din sag bliver solgt. Det juridiske grundlag for disse delinger er GDPR art. 6, stk. 1, litra f. 


9.2. I tillæg til ovenstående så deler vi dine oplysninger i det omfang, vi er forpligtede hertil, fx som følge af krav om indrapportering til offentlige myndigheder som fx Skatteforvaltningen.


9.3. Derudover kan vi dele oplysninger om dig med andre selskaber i samme koncern i et fælles koncernkunderegister. Formålet med et sådant koncernkunderegister er at styre kundeforholdet og koordinere tjenester og rådgivning. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, litra f baseret på vores legitim interesse i en effektiv administration af kundeforholdet. Vi kan også dele personoplysninger til andre virksomheder i samme koncern, hvor dette er nødvendigt for at opfylde koncernbaseret ledelses-, kontrol og/eller rapporteringskrav, der er fastsat ved lov. Modtager vil blive pålagt tavshedspligt. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, c.


9.4. Vi kan også dele oplysninger om dig med det formål at ekskludere dig fra fremtidig Google Ads Annoncering. Du vil blive ekskluderet fra Google Ads Annoncering, hvis du inden for 30 dage har fremsendt en låneansøgning til L’easy, eller hvis du inden for 90 dage har fået afvist en låneansøgning pga. et kredittjek i f.eks. RKI. Oplysningerne om dig, som vil blive anvendt til at ekskludere dig fra fremtidig Google Ads Annoncering, er din emailadresse, navn og telefonnummer. Det juridiske grundlag for en sådan deling er GDPR art. 6, stk. 1, litra f baseret på vores legitim interesse i at tilpasse vores markedsføring til den rette målgruppe.


10. DELING AF PERSONOPLYSNINGER MED MODTAGERE UDEN FOR 
EU/EØS


10.1. Enkelte af vores serviceleverandører befinder sig uden for EU/EØS. Det kan derfor forekomme, at dine personlige oplysninger bliver behandlet på vegne af L’easy i lande uden for EU/EØS. En sådan behandling forudsætter dog, at:
• det pågældende land eller den internationale virksomhed har et tilstrækkeligt 
beskyttelsesniveau som fastslået af Europa-Kommissionen;
• der mellem os og den pågældende behandler af dine personoplysninger er indgået standardbestemmelser om databeskyttelse vedtaget af Europa-Kommissionen;
• den pågældende modtager er certificeret jf. GDPR art. 42; eller
• den pågældende modtager har et sæt godkendte bindende virksomhedsregler 
(Binding Corporate Rules).


10.2. Du kan til enhver tid få oplysning om eller eventuelt en kopi af hvilke fornødne garantier, der udgør grundlaget for overførsel af personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS.


11. OPBEVARING OG SLETNING AF PERSONOPLYSNINGER


11.1. L’easy opbevarer dine personoplysninger efter nedenstående regler:


11.2. Er du kunde hos os, vil dine personoplysninger blive opbevaret i op til 5 år fra det tidspunkt, hvor dit kundeforhold med os er ophørt.

11.3. Er du ansøger om et produkt hos os, og medfører din ansøgning ikke, at der etableres en kontrakt mellem dig og os, vil vi som udgangspunkt opbevare dine personoplysninger i op til 6 måneder fra det tidspunkt, hvor du indsendte din ansøgning. Hvis elementer i din ansøgning danner grundlag for en begrundet mistanke om forsøg på økonomisk kriminalitet mod L’easy, kan vi vælge at gemme dine ansøgningsdata i op til 5 år.


11.4. Er du bruger af vores hjemmeside og samtidig hverken kunde eller tidligere kunde, opbevarer vi de oplysninger, som vi har registret om dig i op til 12 måneder fra din seneste brug af hjemmesiden.


11.5. Hvis du ikke er kunde eller ansøger hos os, men modtager markedsføring og/eller nyhedsbreve m.v. fra os på baggrund af, at du har afgivet dit samtykke hertil, vil vi opbevare dine personoplysninger i op til 1 år fra den sidste henvendelse, du har modtaget fra os, eller indtil du meddeler os, at dit samtykke tilbagekaldes.


11.6. Hvis du har været i telefonisk kontakt med L’easy, og hvis du i denne forbindelse har givet samtykke til, at vi optager samtalen, kan vi gemme samtalen i op til 6 måneder.


12. DINE RETTIGHEDER


12.1. Når du kontakter L’easy med en anmodning om udøvelse af dine rettigheder skal 
vi i henhold til persondataforordningens art. 12(3) besvare din henvendelse indenfor en måned. Denne periode kan i særlige tilfælde forlænges med 2 måneder, hvis det er nødvendigt under hensyntagen til anmodningens kompleksitet og antal. Såfremt L’easy finder det nødvendigt at anvende den forlængede frist, vil du modtage oplysning herom sammen med en begrundelse for forsinkelsen. Enhver anmodning om udøvelse af dine rettigheder skal fremsendes til leasy@leasy.dk. Vi kan med henblik på at sikre din identitet bede dig fremsende dokumentation.


12.2. Indsigt


12.2.1. Som udgangspunkt har du ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan anmode om indsigt i de personoplysninger, som vi har registreret om dig ved at fremsende en mail med overskriften ”indsigt”. Vi vil efterkomme din indsigtsanmodning så hurtigt som muligt. Såfremt du konkretiserer hvilke oplysninger du ønsker indsigt i, vil sagsbehandlingen i mange tilfælde forkortes.


12.3. Berigtigelse og sletning


12.3.1. Du har ret til at anmode om korrektion, supplerende behandling, sletning eller blokering af de personoplysninger, vi behandler om dig. Vi vil efterkomme din anmodning så hurtigt som muligt, i det omfang det er nødvendigt. Hvis vi ikke kan imødekomme din anmodning, vil du modtage en begrundelse herfor.


12.4. Begrænsning af Behandling


12.4.1. Du har, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Send en mail med overskriften ”Begrænsning af behandling” hvis du ønsker en begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger.


12.5. Dataportabilitet


12.5.1. Du har ret til at modtage dine personoplysninger vedrørende dig selv, og som du selv har givet til os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet). Ved at kontakte os med overskriften ”Dataportabilitet” kan du modtage de personoplysninger, som er omfattet af retten til dataportabilitet i et maskinlæsbart format.


12.6. Indsigelsesret


12.7. Du har ret til at bede os om ikke at behandle dine personlige oplysninger i de tilfælde, hvor behandlingen er baseret på en legitim interesse efter GDPR art. 6, stk. 1, litra f, og hvor den legitime interesse er direkte markedsføring. Du kan til enhver tid udøve retten til indsigelse ved at kontakte os med overskriften ”Indsigelsesret”.


12.8. Tilbagekaldelse af samtykke


12.8.1. Hvis Behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Din tilbagekaldelse påvirker ikke lovligheden af den behandling, der blev gennemført, før du trak dit samtykke tilbage. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke.


12.8.2. Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke til at modtage markedsføring, nyhedsbreve og tilbud i almindelighed, herunder med almindelig post, e-mail, via SMS, telefonisk eller via andre elektroniske midler, kan du til enhver tid gøre det ved at skrive til os. Hvis vi er i tvivl om din identitet, kan vi bede dig om at identificere dig selv.


13. EVENTUELLE KONSEKVENSER VED IKKE AT AFGIVE PERSONOPLYSNINGER


13.1. I det omfang du er forpligtet til at give oplysninger om dig selv til os, så vil det fremgå dér, hvor vi indsamler oplysningerne. Hvis du ikke vil afgive de Personoplysninger, som vi beder om, så vil det have den konsekvens, at vi ikke kan levere de tjenester til dig, som du efterspørger, at vi ikke kan gennemføre dine forespørgsler, oprette dig som kunde mv.


14. BRUG AF AUTOMATISK AFGØRELSER /PROFILERING


14.1. Vi anvender light profilering som led i vores direkte markedsføring, hvor vi på baggrund af analyser foretager en vurdering af, hvilken type af tilbud og produkter, som kunne være relevante for dig.


15. SÆRLIGT OM L’EASYS FACEBOOK-SIDE


15.1. Med henblik på at kunne levere information om vores produkter, kampagner, konkurrencer m.v. Har L’easy oprettet en Facebook-side: L'EASY - Startside | Facebook. Hvis du giver vores side et ”like”, får L’easy adgang til en række basale informationer, som relaterer sig til dig (herunder navn, køn og hvilket indhold på vores side, som du har givet et ”like”). Vi bruger denne information til at besvare eventuelle henvendelser, du måtte sende til os via vores side. Vi videregiver ikke disse informationer, og vi bruger ikke disse informationer til andre formål. Du kan til enhver tid ”unlike” vores side. Derudover kan L’easy generere statistikker ved at bruge Facebooks værktøj ”Page Insights.” Dette værktøj giver os indblik i, hvordan 
du som en bruger af Facebook interagerer med vores side, og giver os aggregerede statistikker vedrørende alder, køn og geografi for Facebooksidens brugere. L’easy benytter sig ikke af, og genererer ikke, via ”Page Insights” information på ikkeaggregeret niveau, men L’easy og Facebook er fælles dataansvarlige f.s.v.a. L’easy Facebook side, hvilket bl.a. betyder at vi er fælles ansvarlige for at sikre dine personoplysninger, når vi bruger ”Page Insights.” L’easy og Facebook har indgået en kontrakt, som pålægger Facebook primært ansvar for at sikre personoplysninger ved brug af ”Page Insights.” I denne forbindelse er det således Facebook, som er ansvarlig for at give dig den nødvendige information, der relaterer sig til ”Page Insights” og i forbindelse med udøvelse af dine rettigheder i henhold til GDPR f.eks. retten til indsigt eller retten til at blive slettet.


15.2. Du kan se essensen af aftalen mellem L’easy og Facebook her:

 https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum Du kan finde yderligere information om ”Page Insights” her: https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data.


15.3. L’easys lovmæssige grundlag for at bruge ”Page Insight” er vore legitime interesse, i henhold til GDPR art. 6, stk. 1, litra f, i at modtage aggregerede informationer om brugerne af vores Facebookside. Du kan til enhver tid ”unlike” vores Facebookside og fjerne cookies fra din computer, hvis du ikke ønsker at dine personoplysninger skal bruges til at udarbejde aggregerede informationer. Ønsker du at vide mere om vores brug af cookies, henvises du til vores cookiepolitik.


15.4. Hvis du ønsker at klage over L’easys brug af ”Page Insights”, kan du kontakte leasy@leasy.dk, eller du kan klage til Datatilsynet.


16. SIKKERHED 


16.1. Hos L’easy er behandling af personoplysninger underlagt vores IT- og Sikkerhedspolitikker. Vores IT- og Sikkerhedspolitikker indeholder ligeledes regler for gennemførelse af risikovurdering og konsekvensanalyse af eksisterende, samt nye eller ændrede behandlingsaktiviteter. Vi har implementeret interne regler og procedurer for opretholdelse af passende sikkerhed fra det tidspunkt, hvor vi indsamler personoplysninger frem til sletning, ligesom vi alene overlader vores behandling af personoplysninger til databehandlere, som opretholder et tilsvarende passende sikkerhedsniveau.


17. KLAGE TIL TILSYNSMYNDIGHED


17.1. Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du klage til det danske datatilsyn: Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby., telefon 3319 3200, e-mail: dt@datatilsynet.dk.


18. OPDATERING AF POLITIKKEN


18.1. L’easy er forpligtet til at overholde de grundlæggende principper om beskyttelse af personoplysninger og databeskyttelse. Vi gennemgår derfor regelmæssigt Politikken for at holde den opdateret og i overensstemmelse med gældende principper og lovgivning. Politikken kan ændres uden varsel. Ændringer af Politikken vil blive offentliggjort på vores hjemmeside sammen med en opdateret version af Politikken. Såfremt der sker væsentlige ændringer i nærværende Politik, vil dette blive meddelt dig via e-mail, via e-boks, via din opkrævning eller via alm. post.