88 88 88 88 - Vi sidder klar til at hjælpe

L'EASYs historie

L'EASYs historie startede midt i 1980’erne. På det tidspunkt fandtes der to virksomheder i Danmark, hvor danskerne kunne leje TV og video via et net af butikker. Dengang var der ikke noget, der hed netbutikker.


Samtidig gik en ung mand rundt i Odense og tænkte meget over de to virksomheders udlejningskoncept. Hvorfor udlejede de kun TV og video? Og hvorfor havde de butikker rundt om i landet, når butikkerne sikkert var dyre i drift?


Den unge mand var den 21-årige Niels Thorborg. Han studerede afsætningsøkonomi i Odense, så han var naturligvis meget interesseret i handel. Interessen for salg og kundebetjening havde han med hjemmefra, hvor hans forældre havde en købmandsgård på Vestsjælland. Her havde han i flere år stået bag disken og fået erfaring med hårde hvidevarer, som også var i købmandsgårdens sortiment.


Med den baggrund og de spørgsmål i hovedet fik Niels en god idé. Ja, faktisk en rigtig god idé, skulle det vise sig. Han var helt sikker på, at der også var kunder, der kunne tænke sig at leje vaskemaskiner. Og han var lige så sikker på, at kunderne gerne ville have det nemt, når de pludselig fik behov for at leje en vaskemaskine. Men vejen hen til en butik kunne være både lang og besværlig, så Niels var klar over, at der skulle tænkes nyt.


Det var sådan, han fik ideen til at udleje vaskemaskiner pr. telefon. Det lyder måske lidt old school i dag, men uden internet var telefonen langt det hurtigste. Nu skulle ideen så afprøves – og det blev den, først på hobbybasis. Niels passede sine studier samtidig med, at han udarbejdede annoncer, modtog ordrer på telefonen, leverede, monterede og servicerede. Men meget hurtigt besluttede han sig for at skifte studierne ud med den voksende udlejningsforretning på fuld tid.


Derfor blev firmaet VaskRent etableret i august 1985, og tingene tog hurtigt fart. I 1992 skiftede firmaet navn til L'EASY, og samtidig blev produktsortimentet udvidet væsentligt. Siden har L'EASY været i kraftig vækst – og er det fortsat. Det er staben af kolleger, der passer de mange tusinder af kunder også.


I 1998 fortsatte historien ud over Danmarks grænser. Her gik L'EASY ind på det svenske marked, og i 2001 var tiden kommet til Norge. I starten af 2006 kom også Holland med.


I maj 2005 gik L'EASY selv på indkøb. L'EASY købte Thorn Nordics daværende danske datterselskab D:E:R, og i november 2006 fulgte Thorn-selskaberne i Norge og Sverige med ind i L'EASY-familien.


Væksten fortsatte i årene efter. I februar 2008 købte L'EASY halvdelen af wupti.com, og i 2012 købte L'EASY isenkramkæden Inspiration.


Niels Thorborg ejer stadig L'EASY, og koncernen omsætter i dag for ca. 1,8 mia. DKK og har ca. 900 ansatte.

Velkommen til kundeservice

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Klik på den kategori, dit spørgsmål handler om.

Vi har åbent døgnet rundt

Det er helt enkelt at bestille hos L'EASY – bare ring til os på telefon 88 88 88 88 eller bestil direkte i webshoppen. 

Vores telefoner er åbne alle ugens 7 dage fra kl. 8 - 18 i hverdagene og 10 - 18 i weekender. Efter kl. 18 kan du lægge en besked, så kontakter vi dig hurtigst muligt. Vores webshop er åben døgnet rundt – så her kan du bestille, præcis når det passer dig!

Bestil på telefonen

Når du ringer 88 88 88 88, kan du vælge, hvilken afdeling du vil i kontakt med. Tryk 1, hvis du vil tale med en salgskonsulent.

Salgskonsulenten hjælper med at finde det produkt, der passer bedst til dig. Du kan bestille med det samme, og I aftaler også, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Bestil i webshoppen

I vores webshop kan du stille og roligt finde de produkter, du søger. Bestil ved at trykke ”Læg i indkøbskurv” og følg vejledningen. Det er helt enkelt – og du kan hele tiden se, hvor langt du er i bestillingsprocessen.

Du har ikke købt noget, før du trykker ”Godkend” på sidste side i bestillingsprocessen. Du kan også altid slette de varer, du har lagt i din indkøbskurv.

Vi ekspederer som udgangspunkt din bestilling samme dag, vi modtager den. Når du bestiller i webshoppen, kontakter vi dig efterfølgende for at aftale, hvornår Peter skal levere og installere dine varer.

Vi leverer selvfølgelig hurtigst muligt, og sammen finder vi det tidspunkt, der passer dig bedst.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Luk

Hvornår passer det dig?

Uanset hvordan du bestiller og betaler - så aftaler vi et tidspunkt, hvor Peter leverer og installerer dine varer. Vi leverer hurtigst muligt, og sammen med dig finder vi den tid, der passer bedst.

Du betaler et leverings- og installationsgebyr på kr. 195-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Vi leverer til alle brofaste områder i Danmark.

Vi leverer direkte hjem til dig

Du slipper for at tænke på hjemtransport – vi leverer direkte hjem til dig. 

Når Peter kommer, kører han varerne ind, pakker dem ud og installerer dem til bestående lovlige installationer. Peter tager emballagen med retur – og hvis du ønsker det, tager han også dit gamle produkt med, så du sparer en tur på genbrugsstationen.

Du skal selv være hjemme, når Peter kommer – og hvis du har valgt at købe med finansiering, vil vi bede dig om at have følgende klar:
- Foto ID (kørekort, pas e. lign.)
- Sygesikringsbevis

Du kan også selv afhente dit køb

Du kan spare gebyret til levering og installering, hvis du selv henter dit køb på et af vores tre lagre i Odense, Brøndby eller Hobro.

Hvis du selv vil hente dit køb, skal du bestille på telefon 88 88 88 88 og aftale med salgskonsulenten, hvor og hvornår du helst vil hente.

Lageradresser:


Rødovre
Krondalsvej 7
2610 Rødovre


Hobro
Tåsingevej 12B
9500 Hobro

 

Fredericia
Krogsagervej 50
7000 Fredericia

Luk

Betalingsformer

Hos L'EASY bestemmer du selv, hvordan du vil betale. Du kan vælge mellem:
- Kontant betaling, hvor du betaler hele beløbet på én gang.
- Finansiering, hvor du deler betalingen over en længere periode.
- Leje, hvor du kan returnere produktet, når du ikke længere har brug for det. Går produktet i stykker i lejeperioden, reparerer eller ombytter vi produktet uden merpris.

Kontant betaling

Du kan vælge at betale kontant – altså hele beløbet på én gang.
Vores kontantpriser er opgivet ekskl. levering og installation, men du betaler også et leverings- og installationsgebyr på kr. 195-795. Hvis du køber flere produkter ad gangen, betaler du naturligvis kun ét gebyr - det dyreste - og sparer de øvrige.

Leje fra 6 mdr.

Du kan også leje produkter hos L'EASY, og hos os er den korteste lejeperiode kun 6 måneder. Det er dog ikke alle typer produkter, vi lejer ud. Se, om der er opgivet en lejepris på det produkt, du ønsker at leje, eller ring til os på 88 88 88 88 og hør nærmere. Lejepriser er inkl. levering og installation. Der kommer et oprettelsesgebyr oveni.

Luk

Fortrydelsesret

Hvis du skifter mening eller fortryder dit køb, har du altid 14 dages fortrydelsesret fra leveringstidspunktet. Du skal bare kontakte os, så afhenter vi produktet. Vi kræver blot, at produktet returneres i samme stand, som det blev leveret.

Hvis tilbehøret til lyd- eller billedoptagelser er taget i brug, kan det dog IKKE returneres. Der skal derfor betales et beløb, som dækker værdien af tilbehøret. Beløbet kan du få oplyst på telefon 88 88 88 88.

På mobiltelefoner og mobilabonnementer vil der i nogle tilfælde være andre regler i forbindelse med fortrydelsesret. Se betingelser i forbindelse med dit mobilabonnement eller mobiltelefon.

Spørgsmål til brugen af dit produkt?

Hvis du har spørgsmål til, hvordan du bruger dit produkt, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan også ringe direkte til vores leverandørers telefonsupport, hvor der sidder produktuddannede medarbejdere klar til at hjælpe dig.

Bemærk – du kan ikke fejlmelde dit produkt hos leverandørerne, men du kan få hjælp til brugen af produktet.

Du kan finde en liste over leverandørernes telefonsupport her.

Problemer med dit produkt?

Hvis du oplever fejl eller problemer med dit produkt, vil vi meget gerne hjælpe dig. Men bemærk - måske kan du spare både tid og penge ved at undersøge sagen først. Du kan f.eks. undersøge, om problemet er beskrevet i vores "Spørgsmål og svar" (link?) og prøve at løse problemet ved hjælp af vejledningen.
Hvis du ikke selv kan løse problemet, skal du selvfølgelig ringe og fejlmelde dit produkt hos os på telefon 88 88 88 88.

Det vil være en stor hjælp for vores servicemedarbejdere, hvis du ved: Hvad får fejlen til at opstå? (Bestemte tastetryk, programmer m.m.  Er fejlen konstant eller periodisk?

Vores serviceafdelings åbningstider:

Mandag - torsdag: 8 - 16
Fredag:  8 - 15

Luk

88 88 88 88

Skal vi ringe til dig? Bare skriv dine oplysninger her og angiv, hvornår det passer dig bedst.

kundeservice